عبدالجلال ایری در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت نظارت بر قیمت پروازها به ویژه در ایام اربعین، بیان کرد: سفرهای زیارتی به خصوص برای عتبات عالیات باید با یک نگاه سوبسیدی دیده شود و از نظر بنده اگر این نگاه در این حوزه حاکم باشد می توان جلوی این تخلفات قیمتی و گران فروشی ها را گرفت.

باید نگاه سوبسیدی بر سفرهای زیارتی حاکم شود

وی در ادامه اظهار کرد: نظر ما بر این است که اگر نگاه سوبسیدی در حوزه سفرهای زیارتی وجود داشته باشد می توان با نرخ منطقی و معقول بلیت را به دست مسافران رساند. از سوی دیگر ما با مشکلاتی در حوزه ناوگان هوایی کشور مواجه هستیم که مزید بر علت شده و در قیمت ها تاثیرگذار است.

برخورد کمیسیون عمران با ایرلاین ها تعاملی بوده است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باتوجه به مشکلات موجود در این صنعت، کمیسیون عمران هم سال گذشته و هم سال جاری این موضوع را دنبال کرده است اما متاسفانه پیگیری های کمیسیون عمران تا به امروز جنبه نظارتی لازم را نداشته است. ما بیشتر با سازمان هواپیمایی و ایرلاین ها تعامل کردیم.

ایری در پایان تاکید کرد: سال گذشته نیز ایرلاین ها قیمت مصوب برای ایام اربعین را اجرایی نکردند و بعد از آن بحثی مطرح نشد. اما اگر امسال مجددا ایرلاین ها باز هم تخلف کنند قطعا کمیسیون عمران مجلس از تمام ابزارهای قانونی خود استفاده خواهد کرد.