نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مسئولان در استان اردبیل کمک به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را یک جهاد مقدس در ایجاد تحولات اقتصادی کشور بدانند.

آیت‌الله سید حسن عاملی در جریان بازدید از کارخانه تولید کفش و ماسک در شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل اظهار کرد: مهمترین مسئله برای کارآفرینان و تولیدکنندگان احترام و تکریم آنها در حل مشکلات و موانع اداری و تقویت مؤلفه‌های بهبود فضای کسب و کار است که خود می‌تواند زمینه ترغیب و تشویق بیشتر فعالان اقتصادی را فراهم کند.

وی تصریح کرد: ما از سرمایه‌گذاری که در تهران به تولید کفش و البسه شهرت داشت،‌ دعوت کردیم تا در زادگاه خود اردبیل نیز نظیر این مجموعه را راه‌اندازی کند که در فضای اجاره‌ای این اقدامات آغاز شده که قرار شد با تأمین زمین مورد نیاز و اختصاص تسهیلات بانکی احداث واحد تولیدی کفش، البسه و سایر نیازمندی‌ها را شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: قرار شد در مدت کوتاه سه هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره 2 در اختیار این سرمایه‌گذار قرار گیرد تا این مجموعه تولیدی مورد حمایت قرار گرفته و فرصت اشتغال برای 130 نفر به شکل مناسب فراهم آید.

آیت‌الله عاملی افزود: انتظار می‌رود با حمایت همه‌جانبه از فعالان اقتصادی و رفع موانع پیش رو به ویژه بروکراسی اداری فرصت بیشتری در پشتیبانی و حمایت از این مجموعه‌ها به وجود آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سال‌هاست که با طرح موضوعات اقتصادی در ابتدای سال سعی می‌کند تا نظر مسئولان را به امر اقتصاد، اشتغال و تولید معطوف کند که در این زمینه سال به سال شعارها با عمق بیشتر و توجه به ابعاد مختلف تولید انجام می‌شود.

آیت‌الله عاملی از استاندار اردبیل و مدیران اجرایی خواست تا در کوتاهترین زمان صدور مجوزها را انجام داده و زمین مورد نیاز، تسهیلات کم بهره و افزایش توان صادرات محصولات را برای این سرمایه‌گذاران به وجود آورند.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: امیدواریم با همراهی فنی و حرفه‌ای آموزش‌های مورد نظر برای افراد جویای کار در این مجموعه به وجود آمده و فرصت اشتغال مطلوب تا پایان سال فراهم آید.