بهمن امیری مقدم در نشست خبری امروز (26 تیرماه) در تشریح دستاوردهای سفر یک روزه رییس جمهور به استان، با اشاره به خیر و برکات بسیار این سفر گفت: در مجموع در این سفر 200 طرح برای استان در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ... به تصویب رسید.

وی اعتبار طرح های مصوب سفر را بیش از 33 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: حدود 17 هزار و 500 میلیارد تومان از این اعتبار در قالب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و جهت اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی و بیش از 15 هزار و 700 میلیارد تومان آن نیز از محل تسهیلات بانکی جهت احداث، تکمیل و توسعه بنگاه ها و توسعه اشتغال در استان تامین می شود.

امیری مقدم در تشریح حوزه بندی پروژه های سفر و اعتبارات آن گفت: در این سفر 64 پروژه در حوزه زیربنایی با اعتبار یازده هزار میلیارد تومان، 14 پروژه در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار 900 میلیارد تومان، 51 پروژه در حوزه فرهنگی و آموزشی با اعتبار 2100 میلیارد تومان، 16 پروژه در حوزه اجتماعی و رفاهی با اعتبار 242 میلیارد تومان و 24 پروژه در حوزه کشاورزی با اعتبار بیش از سه هزار میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی افزود: همچنین طرح ها و پروژه هایی در حوزه های انتظامی و امنیتی در این سفر مصوب شد.

امیری مقدم در تشریح مهمترین پروژه های این سفر گفت: از جمله مهم ترین این پروژه ها در حوزه زیربنایی بحث تکمیل راه آهن کرمانشاه، تکمیل پروژه مسیر کامیاران-کرمانشاه، تکمیل باند دوم محور بیستون-هرسین-نورآباد، بهسازی راه اصلی سنقر-کامیاران، تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه، فعال‌سازی پروژه مصلی کرمانشاه، آبرسانی به کرمانشاه از سد گاووشان، آبرسانی به کرند، صحنه و سنقر و کلیایی می باشد.

وی افزود: همچنین در حوزه بهداشت و درمان تکمیل دانشکده پزشکی و دندانپزشکی، تکمیل مرکز رادیوتراپی غرب کشور، تکمیل فاز دو بیمارستان 81 تختخوابی سرپل ذهاب، تکمیل بیمارستان دالاهو، تکمیل بیمارستان روانسر، تکمیل اورژانس بیمارستان های طالقانی و امام خمینی (ره) و تکمیل بیمارستان ثلاث باباجانی از جمله مهمترین پروژه هایی است که در این سفر مصوب شد.

امیری مقدم تکمیل استخر قهرمانی، تکمیل سالن شش هزار نفری، تکمیل پیست اتومبیلرانی و راه اندازی 20 زمین چمن در مناطق محروم استان را هم از دیگر مصوبات این سفر در حوزه ورزش و جوانان عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: در این سفر برای تکمیل و تجهیز مدارس استان و هوشمندسازی آنها هم 1022 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

امیری مقدم تجهیز مراکز فنی و حرفه ای با اعتبار یک میلیارد تومان و اجرای طرح هادی در 127 روستای استان با اعتبار 300 میلیارد تومان را از دیگر مصوبات مهم این سفر عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: تکمیل فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه که یکی از مطالبات مهم مردم کرمانشاه است از  دیگر مهمترین مصوبات این سفر پرخیر و برکت بود.

به زودی اولین اعتبارات سفر را دریافت می کنیم/ درمرحله اول 3000 میلیارد تومان تخصیص می شود

امیری مقدم با بیان اینکه اعتبارات سفر به تدریج به استان تخصیص می شود، گفت: قرار است بعد از عید مبارک غدیر اولین مرحله اعتبارات که حدود دو تا سه هزار میلیارد تومان است را دریافت کرده و پروژه های اولویت دار مصوب سفر را شروع کنیم.

استاندار کرمانشاه از پیگیری برای افزایش اعتبارات سفر خبر داد و افزود: علی رغم اینکه بیش از 33 هزار میلیارد تومان در این سفر برای استان مصوب شده، اما پیگیر هستیم این اعتبارات را با توجه به مشکلات بسیار استان افزایش دهیم. بطور مثال در مناطق زلزله زده هنوز بازسازی تمام نشده و عمده ادارات دولتی این شهر در ساختمان های اجاره ای یا کانکس ها استقرار دارند که در شان مردم این شهر نیست.

وی افزود: برای تکمیل زیرساخت های مناطق زلزله زده استان و ساخت ادارات دولتی در آنها حدود 1600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

قرارگاه عملیاتی "مقابله با بیکاری" از عید غدیر در کرمانشاه فعال می شود/ پیگیر اشتغال 100 هزار بیکار کرمانشاهی هستیم

استاندار کرمانشاه در ادامه از راه اندازی قرارگاه عملیاتی اشتغال در استان به عنوان مهم ترین مصوبه و دستاورد سفر رییس جمهور به استان یاد کرد و افزود: متاسفانه کرمانشاه همواره با معضل بیکاری درگیر بوده و وضعیت خوبی در این زمینه در سطح کشور ندارد و نیاز است که اقدام جدی در زمینه رفع این معضل صورت گیرد.

وی افزود: راه اندازی این قرارگاه پیشنهاد خود استان بود و ماه هاست روی آن کار کرده ایم و امیدواریم این قرارگاه بتواند منشا خیر برای استان شده و آمار بیکاری آن را کاهش دهد.

استاندار کرمانشاه از فعالسازی این قرارگاه از روز عید غدیر خبر داد و افزود: دراین قرارگاه همه باید با کار جهادی به رفع معضل بیکاری استان کمک کنند.

وی در تشریح جزییات فعالیت های این قرارگاه گفت: دراین قرارگاه کمیته های طراحی، نظارت و ارزیابی و پیگیری اشتغال تشکیل می شود و در جلسات منظم روند ایجاد اشتغال در استان بررسی می شود.

وی افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته حدود 100 هزار نفر جویای کار در استان داریم که باید برای این افراد شغل ایجاد کنیم.

امیری مقدم گفت: در گام اول از تمام افراد متقاضی کار درخواست شده که در سامانه اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده و مشخصات و توانمندی ها، مهارت و تخصص های خود را بیان کنند.

وی افزود: اگر افراد در این سامانه ثبت نام نکنند بطور دقیق مشخص نخواهد شد که چه تعداد جویای کار در استان داریم و این افراد دارای چه مهارت هایی هستند.

امیری مقدم گفت: با مشخص شدن آمار دقیق افراد جویای کار و وضعیت مهارت آنها، به مرکز آموزش فنی و حرفه ای برنامه می‌دهیم که باید چه آموزش هایی را به افراد بدهد و این آموزش ها نباید تنها محدود به افراد جویای کار شود بلکه باید هر دانش آموز و هر دانشجوی استان هم صاحب یک مهارت شود.

وی افزود:در این قرارگاه با یک نقشه راه از پیش تعیین شده و با داشتن تعداد دقیق افراد جویای کار و وضعیت مهارت آنها در جلسات منظم تکالیفی برای دستگاه های در جهت ایجاد اشتغال و مهارت آموزی و ... ارائه می شود تا در نهایت بتوانیم جمعیت 100 هزار نفری بیکار استان را صاحب شغل کنیم.

استاندار کرمانشاه به تدوین سند اشتغال به تفکیک هر شهرستان هم اشاره کرد و گفت: در این سند مشخص شده که هر شهرستان باید چه تعداد شغل ایجاد کند و برنامه زمانبندی آن هم تعیین شده است.

به سمتی می رویم که استان را با برنامه مدیریت کنیم/ مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور باید احیا شود

امیری مقدم در ادامه با بیان اینکه به سمت برنامه محور کردن فعالیت های استان پیش می رویم، گفت: استان باید در تمام حوزه ها صاحب برنامه شده و طبق آن پیش برود.

وی افزود: در زمینه بسیاری معضلات استان از جمله بحث کم آبی شهر کرمانشاه جلسات منظم و متعددی گذاشته شده و با برنامه ریزی از همه دستگاه ها خواسته شده در این مسیر هماهنگ عمل کنند و ظرف همین چند ماه شاهد کاهش مشکلات کم آبی شهر کرمانشاه و کاهش قطعی برق و ... هستیم و اینها نشان می‌دهد که حرکت برنامه محور می تواند چه آثاری داشته باشد.

امیری مقدم گفت: در سایر حوزه ها از جمله زیباسازی شهرها هم تکالیف و برنامه هایی به شهرداران داده شده، از جمله اینکه در همین شهر کرمانشاه در مرحله اول باید آسفالت معابر در اولویت قرار گیرد که در حال حاضر این کار در حال انجام است.

وی افزود: در شهرهای کرمانشاه نشاطی که باید وجود ندارد و پیگیر هستیم تا از طریق زیباسازی و راه اندازی مراکز تفریحی از جمله شهربازی و پارک آبی این نشاط را در شهرها ایجاد کنیم.

امیری مقدم در بخش دیگر صحبت هایش به مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور اشاره کرد و افزود: در سالهای اخیر این مرکزیت بنابه دلایلی کمرنگ شده که باید مجددا آن را احیا کنیم.

وی افزود: هیچ استانی به اندازه کرمانشاه از موقعیت استراتژیک برای مرکزیت در غرب کشور برخوردار نیست و این استان با جمعیت بالا و ظرفیت های بسیاری که دارد مرکز غرب کشور بوده و همچنان هم می ماند و تقویت می شود.