به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این رالی گردشگری با حضور خودروهای دودیفرانسیل و موتورسیکلت‌های مسافرتی بالای ۲۵۰ سی‌سی از ۱۰ کشور اروپایی و آسیایی به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

اتومبیل‌های شرکت‌کننده در این رویداد بین‌المللی با هماهنگی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از مرزهای مختلف وارد ایران خواهند شد و پس از گردهمایی در حاشیه دریای خزر، این رالی را به سمت آب‌های خلیج فارس ادامه می‌دهند.

استان‌های گیلان، قزوین، تهران، اصفهان، فارس و هرمزگان در مسیر عبور شرکت‌کنندگان این رالی قرار دارد و همزمان، از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرها و جاذبه‌های طبیعی شهرها و مناطق مختلف این استان‌ها بازدید خواهند شد تا شرکت‌کنندگان خارجی پس از آشنایی با طبیعت و تمدن کهن ایران، سفیرانِ «ایران امن؛ با شکوه و زیبا» در کشورهای مبدأ خود باشند.

مراسم اختتامیه این رالی گردشگری، همزمان با روز ملی خلیج فارس در جزیره کیش و در کنار سواحل خلیج فارس با معرفی نفرات برگزیده که با رعایت اصول صحیح رانندگی، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، شیوه نقشه‌خوانی صحیح و مهارت مسیریابی، کمترین امتیاز منفی را به ثبت رسانده‌اند، برگزار خواهد شد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی در کریدور حمل و نقل شمال به جنوب، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای، توسعه فعالیت‌های اتومبیلرانی در سطح کشور، توسعه سفرهای مسؤولانه و همچنین گرامیداشت روز ملی خلیج فارس از مهمترین اهداف برگزاری این رالی بین‌المللی گردشگری خواهد بود.

اطلاعات بیشتر درباره این رالی گردشگری را از پایگاه اطلاع‌رسانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نشانی www.taci.ir و همچنین وب‌سایت اختصاصی دبیرخانه رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس به نشانی www.Khazartakhalijfars.com می‌توان دریافت کرد.