به گزارش فارس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی عصر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، سلاح کشتار جمعی در منطق اسلام جایگاه ندارد. این عبارت یک تاکتیک نیست؛ بلکه حکم اسلام است.

وی تاکید کرد: سلاح هسته‌ای نیز به عنوان وسیله کشتار جایگاهی ندارد. این نشان از تربیت یافتگی در محضر قرآن است که ولی فقیه در مواجهه با قدرتهای بزرگ و صاحبان سلاح های هسته ای، موضع می گیرد و سلاح های کشتار جمعی را منع می کند.

قلوب پاسداران تجلی‌گاه وحی الهی و خانه‌هایشان بازتاب دهنده وعده الهی است

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سپاه باید تجلی‌گاه قرآن و حافظ آن باشد.

وی افزود: پاسداران از خطوط الهی حمایت می کنند، بنابراین سپاه باید قرآن را خوب بشناسد و  سپاه باید عامل و آگاه به انفاق، جهاد، احکام، عبادات و معاملات باشد که همه در قرآن است. مطمئن هستم قلوب پاسداران ما تجلی‌گاه وحی الهی و خانه‌هایشان بازتاب دهنده و جاری کننده وعده الهی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: قرآن آن حقیقت روشنی است که ما را از ظلمت و تاریکی، جهل، ناآگاهی، جهالت،بردگی و تیرگی ستم به وادی نور و ایمان هدایت می‌کند. قرآن زیباترین و با قوام‌ترین شکل و مستحکم‌ترین بیان است و تمام اسرار هدایت و سعادت انسان در قرآن کریم متجلی است.

وی افزود: نوجوانان و جوانانی که اهل قرآن هستند، معصومیت و طراواتی در رخسارشان وجود دارد، یک حیای معنوی کاملا آشکار و قابل مقایسه و یک نجابت قوی و یک طراوت و نشاط معنوی دارند. کسانی که اهل قرآن هستند از آرامش و اطمینان قلب خاصی برخوردار می‌باشند که  این اثر طبیعی قرآن است، چون کسی که قرآن می خواند، رنگ الهی می پذیرد و می داند رنگ الهی بهترین رنگ است.

سردار ستلامی افزود: وقتی شما نماز و قرآن می خوانید به تقوا هدایت می شوید، این حقیقت قرآن است، همان گونه که امیر مومنان سیمای مردانه قران و حضرت فاطمه سیمای زنانه قرآن است.