یکی از مقامات تیم گذار کره جنوبی اعلام کرد، آمریکا به زودی هیاتی را به سئول اعزام می کند تا مقدمات را برای نشست احتمالی روسای جمهور این دو کشور در ماه مه آماده کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یکی از اعضای کلیدی کمیته فرعی سیاست خارجه تیم گذار کره جنوبی گفت: مقامات آمریکا به سئول خواهند آمد تا درباره برنامه دیدار احتمالی میان یون سوک-یئول و جو بایدن، روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا گفتگو کنند و در این بین بحث سیاست‌های ویژه در میان نیست.

بر اساس گزارش منابع دیپلماتیک، این هیئت آمریکایی قرار است روز شنبه وارد سئول شود.

در حالی‌ که این مقامات آمریکایی و همتایان کره جنوبی‌شان قرار است درباره زمان و مکان این نشست گفت و گو کنند، مقامات دیپلماتیک ارشد تری احتمالاً درباره جزئیات کلیدی توافقی میان این دو رهبر گفتگو خواهند کرد.

با توجه به اینکه بایدن قرار است اواخر ماه جاری میلادی برای شرکت در یک نشست امنیتی به ژاپن سفر کند، سئول و واشنگتن ظاهراً در حال رایزنی برای برقراری نشستی در کره جنوبی در تاریخ بیستم یا بیست و یکم مه (۳۰ یا ۳۱ اردیبهشت) هستند. اگر این اتفاق بیفتد، این نشست تنها چند روز پس از آنکه یون سوک یئول زمام امور کره‌جنوبی را برعهده گرفته است، برگزار می‌شود.