در گرمای تیرماه تهران، مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدآباد هر شب پذیرای بیش از ٤ هزار نفر از اقشار مختلف جامعه است تا به احترام ایران، فردوسی، زبان فارسی و شاهنامه به پا خیزند و سرود بخوانند و اشک شوق بریزند وسروداى ايران راسردهند.

کنسرت -نمایش  سی صد کاری از سهراب پورناظری به کارگردانی امیر جدیدی و موسیقی تهمورس پورناظری و خوانندگى رضا بهرام و بازیگری هنرمندان نام آوری چون: جواد عزتی، طناز طباطبایی، مهران غفوریان، دلنیا آرام، امیر جدیدی، ... و به تهیه کنندگی محمد حسین توتونچیان ساعات خوشى رابراى شهروندان عزيزفراهم كرده اند.

 هنرنمايي كه در قالب نمایش، تصویر، موسیقی و تلفیقی هنرمندانه از این ساختارها راكنارهم آميخته است. 

اینکه در قالب چنین ساختاری از یک برهه تاریخی مهم ایران «حمله مغولان به نیشابور و نسل کشی و کتاب سوزی ایرانیان» بتوان برای مخاطب به ویژه جوانان از تاریخ، تمدن، فرهنگ و عظمت میراث فرهنگی ایرانیان سخن گفت خود به تنهایی «آفرین و خداقوت» دارد. 
«زبان هنر» برای انتقال پیام یک اقدام قابل تقدیر است.
 جامعه ای متمدن و با تاریخ ٧هزار ساله چون ایران عزیز بسیاری از داشته های خود را می تواند در چنین فرم و ساختاری به دنیا منتقل کند، چرا که ملتی که زبانش دچار لکنت باشد نمی تواند از «پویایی و مانایی» تاریخ و تمدنش و فرهنگ و هنر خود سخن بگوید. شاهنامه، فردوسی، حافظ، سعدی، مولوی، ... ثروت ملی ما ایرانیان است. این ها گنجینه های بی بدیل و پایان ناپذیر هستند. 

هرقدر از آنها بگوییم، بخوانیم و بشنویم باز هم کم است. با قدردانی از گروه بزرگ ٢٥٠ نفره کنسرت نمایشی سی صد بخاطر این کار بزرگ از مديريت وهمکاران پرتلاش و خوبم در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد که در نهایت آرامش، امنیت ساعات خوشی را تا پاسی از شب برای مردم عزیزمان فراهم می کنند صمیمانه قدردانی می نمایم.
اگرمايل به اطلاعات بيشتردرباره اين مقطع تاريخى ايران هستيدكتاب" مغولان وسرنوشت فرهنگى ايران" تاليف استادبرجسته فلسفه  ايران دكتركريم مجتهدى رامطالعه فرماييد.