جوان آنلاین: در پی انتشار اخباری مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و در پی آن شوک به بازار به ویژه در خصوص محصولات آرد پایه همچون نان و ماکارونی برخی کارشناسان اقتصادی، این تحولات را نوعی جراحی اقتصادی دانستند که هر چند در شروع کار با موجی از گرانی همراه است، اما در نهایت به دلیل اصلاح سازوکار‌های اقتصادی و اداری موجب بهبود شرایط اقتصادی خواهد شد. کاربران شبکه‌های اجتماعی، اما با فرض قبول این اتفاق از مسئولان خواستند تا پیش از هرگونه اقدام تحولی که تبعات اجتماعی و اقتصادی در پی خود دارد، با جامعه سخن بگویند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران در این مورد مرور شده است.

دانیال معمار:
جراحی اقتصادی کشور، آن هم بعد از هشت سال خسارت، سخت است. هم فحش خوردن دارد، هم زحمت کشیدن و هم گلایه مردم. امیدوارم رئیسی و دولتش زیر بار فشار، پا پس نکشند و به همین مسیرشان ادامه دهند.
علی زرنگار:
دولت درحال اجرای یک جراحی اقتصادی بسیار ضروری‌است. حذف ارز ۴۲۰۰تومانی اقدامی لازم برای از بین بردن رانت است هرچند تبعاتی کوتاه مدت مثل گرانی آرد و محصولات آرد پایه داشته باشد.
محمد مالی:
دلسوزانه؛ به هیچ وجه شرایط را برای حذف یارانه آرد، روغن، شکر و بعد از آن بنزین و حامل‌های انرژی مهیا نمی‌دانم. جراحی اقتصادی نیازمند بسترسازی، لوازم، پیش‌زمینه‌ها و مراقبت‌های پس از اقدام و از همه مهم‌تر وفاق و اقناع ملی، جراح کاربلد و برنامه مشخص است که فراهم نیست.
داود مهدوی‌زادگان:
جراحی اقتصاد بیمار به صبر و تحمل مردم نیاز دارد ولی مشکل اینجاست که هشت سال تدابیر لیبرالیستی تهوع آور و درجه سه، صبر و طاقت را از مردم گرفته است. اکنون برای اصلاح و سامان دهی اقتصاد، بیش از گذشته به صبر انقلابی نیاز است.
علیرضا زادبر:
معمولاً انگار قبل از عمل جراحی، بیمار را بیهوش می‌کنند. نه اینکه ابتدا شکم بیمار را بشکافند و بعد سراغ بیهوشی بروند! اصلاح یارانه سنگین آرد، جلوگیری از قاچاق معکوس و سود دلال قابل قبول است، اما آیا قبل از این جراحی آن هم شب عید فطر افکار عمومی نباید مطلع باشد؟
سیدعلیرضا آل داود:
در جراحی اقتصادی اخیر برای از میان برداشتن رانتخواران حرامخوار، مفسدان و دلال‌ها قطعاً این گروه‌های فاسد بیکار نمی‌نشینند. خوب است اطلاعات، اطلاعات سپاه و قوه قضائیه کنار دولت آقای رئیسی اقدام ضربتی برای کشف، انهدام و برخورد قاطعانه با این گروه‌های سازمان یافته فاسد کنند.
قریش حسین‌پور:
دولت و مجلس اگر دنبال جراحی اقتصادی و اصلاح ساختار غلط اداری و مبارزه با مافیا هستند (البته امیدوارم) در مقابل مردمی که به جبهه انقلاب اعتماد کردند پاسخگو باشند و به‌جای گشتن دنبال پشت پرده گرانی‌ها به فکر عزل مدیران نالایق و مسببان وضع موجود باشند.
محمد بختیاری:
درسته مشکل اقتصاد مریض ما باید از (ریشه) حل بشه؛ درسته کشور نیاز به جراحی اقتصادی داره تا دست مافیا کوتاه بشه، اما بزرگواران بیمارستان هم قبل از عمل جراحی خانواده بیمار رو در جریان عمل میذاره و تا اقناع نشن چیزی رو شروع نمیکنه. با مردم گفتگو کنید و اون‌ها رو در جریان بذارید.
سیدعلی سعیدی:
قبل هر عملی یکسری توضیحات معمول و همیشگی به بیمار یا اطرافیانش داده میشه بنا به اینکه: این مدت طول درمان، این عوارض و این نتیجه رو خواهد داشت... اگه این گرانی‌های یکدفعه‌ای علتش جراحی اقتصادی هست، الزاماً باید به ملت توضیح داده بشه.