به گزارش خبرنگار الف، در زیر حرم مطهر امام رضا (ع) تعدادی پارکینگ وجود دارد. یکی از این پارکینگ ها مخصوص خدام و یکی دیگر هم مخصوص خدمه و کارکنان حرم مطهر است.

هیچ یک از زائران و مجاوران حرم حق ورود به این پارکینگ ها را ندارند حتی در ایام شلوغی مثل ایام عید نوروز که زائران زیادی به حرم مشرف می شوند و به رغم خالی بودن این پارکینگ ها، باز زائران از استفاده آنها محروم هستند.

اما پارکینگ هایی که برای زائران و مجاوران در نظر گرفته شده، در اکثر اوقات بسته است و زائران نمی توانند از آنها استفاده کنند.

تابلوی «ظرفیت تکمیل است لطفا توقف نفرمائید» و «ورود خودروهای شخصی ممنوع» در اکثر ساعات روز در ورودی این پارکینگ ها قرار داده می شود. 

پارکینگ یک، سه و چهار برای زائران و مجاوران حرم در نظر گرفته شده است و ورودی این پارکینگ ها هر یک از خیابان خاصی است و اگر یکی از این پارکینگ ها بسته باشد که اغلب بسته هستند، ورود به دیگر پارکینگ ها امکان پذیر نیست مگر اینکه خودروها  ساعت ها در ترافیک طی طریق کنند و شانس خود را از ورودی دیگر به زیر گذر حرم امتحان کنند.

 اما ورودی پارکینگ خدام و کارکنان حرم از داخل رینگ زیرگذر حرم مطهر رضوی است و این ورودی به گونه ای طراحی شده که از هر خیابانی وارد زیرگذر حرم شوند، می توانند به راحتی وارد پارکینگ ها شوند.

ورودی پارکینگ شماره یک از خیابان  آیت الله شیرازی، ورودی پارکینگ شماره سه از خیابان  نواب صفوی و ورودی پارکینگ شماره چهار از خیابان  طبرسی است.

اما جالب تر اینجاست که در پارکینگ خدام بخشی وی آی پی وجود دارد که برای برخی افراد خاص است و پارک خودرو در آن مکانها برای دیگر خدام امکان پذیر نیست.

این امتیازات در حرم مطهر رضوی از سالها قبل وجود داشته و همچنان ادامه دارد.

 

  پارکینگ بسته بر روی زائران و مجاوران


  پارکینگ بسته بر روی زائران و مجاوران


  پارکینگ بسته بر روی زائران و مجاوران

  پارکینگ خدمه و کارکنان که همیشه باز است.  پارکینگ خدمه و کارکنان که ورود خودروهای زائران و مجاوران به آن ممنوع است.  پارکینگ خدمه و کارکنان که ورود خودروهای زائران و مجاوران به آن ممنوع است.

  پارکینگ خدمه و کارکنان که ورود خودروهای زائران و مجاوران به آن ممنوع است.

  پارکینگ مخصوص خدام که ورود خودروهای زائران و مجاوران به آن ممنوع است.