به گزارش خبرنگار الف، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران دعوت کرده تا بعدازظهر روز دوشنبه در جلسه این کمیسیون حاضر شود و پیرامون مشکلات این شرکت و موضوعات کارگری توضیحاتی ارائه کند.

شرکت دخانیات با مشکلات عدیده اي که میراث گذشته است، روبرو مي باشد.

بدهی و زیان انباشته این شرکت،كاهش هدفمند توليد داخلي براي در اختيار قرار دادن بازار داخلي به شركت هاي چند مليتي، عدم حمایت از کشاورزان توتونکار و تنباکو كار بمنظور واردات بي رويه توتون توسط دلالان،پرونده هاي حقوقي انباشته شده،وجود نيروهاي شركتي توسط پيمانكاران واسطه گر و... از جمله مشکلات این شرکت بوده که مدیرعامل دخانیات برنامه هایی برای رفع این مشکلات اساسي دارد.

رونمایی از بسته حمایتی کشاورزان توتونکار و تنباکو کار و چهار برابر شدن مساعده کشت کشاورزان و همچنین افزایش وام خرید ماشین آلات کشاورزی، تبديل وضعيت نيروهاي شركتي و جامعه ایثارگری ،افزایش رفاه و حقوق کارگران و افزايش توليد این شرکت از جمله برنامه های كوتاه مدت مدیرعامل شرکت دخانيات بوده است.

این برنامه ها در كمتر از سه ماه عملياتي شده است و دخانيات را در امر مبارزه با تبعيض و بي عدالتي و زد و بندهاي داخلي و خارجي پيشگام كرده است.

 البته از نظر مديرعامل اين شركت چاره اساسي اصلاح قوانين بالادستي است كه عده اي از خلاء هاي قانوني و روزنه هاي موجود به توليد و اشتغال كشور آسيب زده اند، مدير عامل جديد دخانيات كه در اين مسائل نيز برنامه هايي دارد برای رفع مشکلات اساسي موجود و ارائه گزارش و كمك از نمايندگان محترم مجلس به كميسيون اجتماعي براي ارائه گزارش در روز دوشنبه خواهد رفت.