چند روش جادویی پاک کردن لکه روغن از روی فرش

 

a11

اگر شما از افرادی هستید که خودتان در خانه آشپزی می‌کنید، قاعدتاً استفاده از روغن‌های خوراکی را همواره در لیست خرید خود دارید. اما گاهی ممکن است این روغن‌ها سر از مبلمان یا فرش دربیاورند. در این هنگام است که از خود لکه‌هایی را به جا می‌‌گذارند که برای از بین بردن آن‌ها لازم است راهکارهای ویژه‌ای در نظر گرفته شود

شما تقریباً با کمی دقت موفق خواهید شد که لکه روغن را به راحتی از روی فرش یا موکت خود پاک کنید.

  • ابتدا با یک حوله یا پارچه‌ی تمیز محل را پاک کنید. زیرا قدم اول در این کار جذب حداکثر روغن از روی فرش یا موکت است به طوری که باعث پخش شدن آن نشوید. برای این کار از قسمت‌های بیرونی لکه به سمت داخل آن کار کنید. باید مراقب باشید که باعث نفوذ بیشتر روغن به داخل فرش یا موکت نشوید، زیرا در این صورت بعد از مدتی لکه دوباره پدیدار می‌شود.
  • یک راهکار ساده استفاده از بیکربنات سدیم یا همان جوش شیرین است، شما حتی می‌توانید از نشاسته نیز برای اینکار استفاده کنید. مقداری از پودر را روی محل لکه ریخته و نگران استفاده بیش از حد نباشید زیرا هم نشاسته و هم جوش شیرین جاذب رطوبت هستند و رطوبت را به خود جذب می‌کنند. بنابراین به فرش یا موکت شما آسیبی وارد نمی‌کنند.
  • یکی از مزیت‌های اصلی این روش این است که نشاسته و جوش شیرین بسیار ارزان هستند. همچنین غیر سمی بوده و از مواد ارگانیک ساخته شده‌اند و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها نگران سلامتی خود و خانواده‌ی خود نباشید.
  • با یک پارچه تمیز و مقداری پودر جوش شیرین یا نشاسته در محل مالش دهید. از فشار زیادی به فرش بپرهیزید، این کار نیازمند صبر و حوصله است نه زور و بازو. این کار را تا جایی ادامه دهید که پودر به تار و پود فرش نفوذ کند؛ با این عمل بیشترین روغن ممکن توسط نشاسته یا جوش شیرین جذب می‌شود. بهتر است حدود یک ربع ساعت صبر کنید تا جوش شیرین و نشاسته به اندازه‌ی کافی روغن را به خود جذب کنند. سپس می‌توانید با استفاده از جارو برقی تمام پودرها را که اکنون به روغن آغشته هستند جارو کنید.
  • در ادامه می‌توانید با استفاده از مقداری مایع ظرفشویی روند شستشو را ادامه داده و موکت یا فرش خود را کاملاً تمیز کنید.

    اگر مراحل فوق را انجام داده‌اید و نتیجه‌ای نگرفته‌اید احتمالاً با لکه‌ی سرسختی روبرو هستید، در این صورت بهتر است از خدمات قالیشویی  استفاده کنید، ما آماده‌ی ارائه بهترین و باکیفت‌ترین خدمات به مشتریان خود هستیم.

No thoughts on “چند روش جادویی پاک کردن لکه روغن از روی فرش”

تعدادی از مناطق تحت پوشش ما ...

شعبه دلاوران 77424126
شعبه توحید 66523198
شعبه بلوارتعاون شهر زیبا 44357340
شعبه شهرک دانشگاه شریف 44357340
شعبه ولی عصر 88680027
شعبه سنتی 22147704
شعبه سید خندان 88680027
شعبه سمت مرزداران 44171391
شعبه شاهین جنوبی 44822309
شعبه شهرک طالقانی 66523198


مراحل شستشو فرش


سفارش آنلاین
ثبت سفارش آنلاین خدمات


اعزام و جمع آوری فرش
اعزام سرویس کاران شرکت


شستشوی در کارخانه
شستشوی و آبگیری با بالاترین کیفیت


تحویل به مشتری
تحویل در ۲۴ الی ۴۸ ساعت



تماس با ما